jest kurs BHP skierowany dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych. W skład kursu bezpieczeństwa i higieny pracy dla stanowisk robotniczych wchodzi specjalnie przygotowany instruktaż, skonstruowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szkolenie kończy się sprawdzeniem przyswojonej wiedzy uczestników poprzez egzamin, przeprowadzany przez organizatora. Egzamin, poza sprawdzeniem części teoretycznej, weryfikuje także umiejętności wykonywania i organizacji pracy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny. Po zakończeniu szkolenia BHP jest wydawane zaświadczenie, które potwierdza uczestnictwo pracownika w takim kursie. Czas trwania szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników na stanowiskach robotniczych obejmuje minimum osiem godzin instruktażu.
Firmy zajmujące się szkoleniami BHP
Jednym z wielu obowiązków zatrudniającego jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy zatrudnionym pracownikom oraz zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. W tym przypadku wielu pracodawców korzysta z usług firm zajmujących się szeroko pojmowanym zakresem BHP. Jedną z najważniejszych oferowanych usług jest tak zwany outsourcing BHP, który często rozumie się jako przejęcie wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez taką firmę. Dzięki powierzeniu spraw związanych BHP oraz PPOŻ odpowiedniej firmie, pracodawcy mają pewność, że wszystkie wymagane formalności i wymagania zostaną spełnione. Innymi usługami prowadzonymi przez firmy BHP są różne szkolenia dla pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, a także z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto często takie firmy wykonują także audyty BHP i PPOŻ. Powierzenie spraw BHP swojej firmy w ręce profesjonalistów z pewnością sprawi, że bezpieczeństwo w miejscu pracy będzie na wysokim poziomie.
Czym jest outsourcing
Outsourcing z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest częstym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, które decydują się na taką usługę w celu powierzenia spraw związanych z BHP odpowiednio wykwalifikowanym osobom. Warto jednak wiedzieć, co dokładnie kryje się pod nazwą outsourcing. Samo pojęcie jest zapożyczone z języka angielskiego i składa się z połączenia trzech słów: outside-resource-using. Polega to na niczym innym, jak na wydzieleniu z przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie funkcji i przekazaniu ich innemu podmiotowi do wykonania. Outsourcing BHP ma więc na celu pełne przejęcie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez odpowiednią firmę. Jest to kompleksowa usługa oferowana pracodawcom zapewniająca obsługę wszelkich spraw dotyczących BHP. Firmy oferujące outsourcing BHP dbają o to, żeby wszystko, co konieczne, było zgodne z przepisami. Dbanie o bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pracodawców oraz osób zarządzających jest celem nadrzędnym usług BHP.
Czym jest szkolenie z zakresu pierwszej pomocy
O istotnej roli pierwszej pomocy przedmedycznej, we współczesnym społeczeństwie, dowiadujemy się już w szkole podstawowej. Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej są obowiązkowe w wielu instytucjach, przynajmniej w krajach europejskich. Edukowanie społeczeństwa z zakresu pierwszej pomocy jest o tyle ważne, że odpowiednia pomoc poszkodowanej osobie może zaważyć na jej zdrowiu, a nawet życiu. Z tego powodu właśnie nieudzielenie żadnej pomocy bardzo często jest karalne. O tym, jak prawidłowo należy udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej ofierze, uczą właśnie szkolenia z tego zakresu. Warto wspomnieć, co w ogóle oznacza termin pierwsza pomoc. Otóż jest to szereg czynności, które są wykonywane w razie jakiegoś wypadku lub choroby, w celu ochrony życia i zdrowia poszkodowanych. Czynności te są wykonywane przed przyjazdem na miejsce zdarzenia ratowników czy innych służb zdrowia. Szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej często są podzielone ze względu na grupy wiekowe uczestników.
Postępowanie powypadkowe
Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.